יום חמישי, 5 באפריל 2012

שווארמה חג' כחיל ביפו

זקני יפו מספרים שמשפחת חג' כחיל היא יפואית כבר למעלה מ-120 שנה. בשלהי המאה ה-19 התפרנסה המשפחה מנהיגה בדיליז'אנסים, העגלות שהובילו נוסעים מיפו לירושלים וחזרה (העגלות החליפו את שיירות הגמלים, החמורים והפרדות לאחר סלילתה של דרך שהתאימה לעגלות בין הערים, אשר קיצרה את זמן הנסיעה ב-10 שעות).

הזמנים השתנו ועמם גם השתנו עיסוקי המשפחה. מאז שנות ה-70 עוסקת משפחת חג' כחיל באוכל, וכל מי שנסע ביפו לאורך השנים בוודאי שם לב כיצד אט-אט הולכות ומקבלות יותר ויותר חנויות ובתי-ממכר בשמן את השיוך לחג'-כחיל. תהליך התרחבותה של אימפריית חג'-כחיל הגיע עד כדי הצבת שלט מטעם המשפחה על גגו של הבנין ברחוב יפת 93 (בהצטלבות עם פינת רחוב עבודת ישראל ורחוב שבטי ישראל) המצהיר בגאון כי זהו "כיכר חג' כחיל". כמה בנינים ליד, ברחוב שבטי-ישראל 91 ביפו ניצבת מסעדת שיפודי חג' כחיל, חלק אינטגרלי מהאימפריה המשפחתית, ובתוכה מסתובבים להם בשמחה כמה שיפודי שווארמה.

למפגש עם הפרי המסתובב של אחד מהשיפודים האלה הגענו באחד האמשים, בשעת ערב מאוחרת, בעודנו משוטטים ותרים אחר מקום לאכול בו שווארמה של לילה.
כיכר חג' כחיל בשעת לילה

השירות היה אדיב, השווארמה טובה, והמקום נרשם כאפשרות ראויה לארוחה אם עוברים באיזור והבטן נדבקת לגב.

אחד המאפיינים של מקום מאכל ראוי לשמו הוא מיקום, והמיקום הספציפי הזה של שווארמת חג' כחיל (שיש לה גם סניף נוסף בכיכר השעון ביפו, אותו טרם ניסינו), נהנה מיתרון עצום על רוב שווארמיות ארצנו. לא הרחק ממנו נמצאים שני מרכזי עלייה לרגל יפואיים ששמם יצא למרחוק -

באותו צד של רחוב יפת,
במרחק הליכה קצרצרה
ממוקמת ממתקי מוטראן
(יפת 99)
תצוגת google streetview




וממש מהצד השני של הרחוב
ממוקמת גלידה אנדריי
(יפת 138).
תצוגת google streetview






העובדה שבמרחק נסיעה קצרה ממוקם פארק מדרון יפו, אחד הפארקים היפים בישראל עם נוף מהמם אל הים התיכון יוצרת אפשרות נ-ה-ד-רת לארוחה, קינוח וטיול כיפי או רומנטי (תלוי עם מי).




הנתונים היבשים
המקוםרחוב שבטי-ישראל 91 ביפו

זהות השווארמה:  שווארמת הודו עדינה וטובה (בשעת הערב המאוחרת עמדו ריקים שני שיפודים אחרים ומעליהם שלטים על עגל וכבש).

גודל המנות: סבירות.

הסלטים: סבירים וטריים.

היחס ללקוחות: מנומס ונעים .

האם עדיף לשבת או לקחת: נוח לשבת, אבל פארק מדרון יפו והים במרחק כמה דקות נסיעה...

יוקר המחיה: בהחלט בהתאם למדד השווארמה הכלל ארצי: 27 ש"ח למנה בפיתה, נכון לזמן כתיבת הפוסט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה