יום ראשון, 15 בינואר 2012

פלאפל מוסא בנתניה - אל השוק ומעבר לו...

מעשה שהיה כך היה...
בצהרי יום שישי אחד לפני כעשר שנים בערך בעודי צועד לקניות בשוק הנתנייתי, הבחנתי פתאום בהתגודדות מרשימה של אנשים באזור כניסתו המערבית. בהיותי אדם סקרן (מהסוג שעלול לפעמים להרוג את החתול...) ניגשתי מיד לראות מה פשרה ואז ראיתי - דוכן פלאפל מוזנח ומעליו שלט גדול, מאיר עיניים - "פלאפל מוסא - מאז 1953" ועליו ציור של פרצוף מחייך חובש כובע טמבל. מיד כשהצטרפתי גם אני למתגודדים, הושטה לי פיסת נייר ועליה כדור פלאפל חם טבול בטחינה ו...אורו עיני, זה הפלאפל הטוב ביותר שאכלתי. חשבתי לעצמי, אם פלאפל מוסא קיים מאז 1953 איך לא שמתי לב אליו עד עכשיו, אולי הוא נעלם מידי ערב כמו כרכרת הדלעת של סינדרלה?

הפלאפל ב"פלאפל מוסא" מוכן בתוך מחבת ענקית אשר תופסת רוב שטחו של הדוכן ואילו כדורי הפלאפל השטוחים "נידוגים" מתוך המחבת בעזרת שיפוד מתכת, מה שמוסיף חן ותחושה של אוטנטיות לדוכן הפלאפל הזה. כנראה לכל דוכני הפלאפל הגדולים יש איזשהו מרכיב תיאטרלי בתהליך הכנת המנה או הפלאפל אשר תורמת גם היא להעצמת חווית האכילה בהם (אולי נקדיש לכך רשומה נפרדת מתישהו).

בפלאפל מוסא אמנם אין קערות חמוצים, סלטים,טחינה, צ'יפס וכו' לתוספת חופשית, אך המנות נדיבות במיוחד ומכילות (בנוסף כאמור לפלאפלים המדהימים) סלט, פול חם, ביצה קשה וגם מעט כמון הנבזק מעל ומוסיף לטעמה המשובח. החמוצים המצורפים למנה (בכוס פלסטיק) אינם מדהימים וניכר בהם שמקורם בקופסא, אך בהתחשב בגודלה של המנה ובאיכותה זה זניח לחלוטין (לי לפחות, זה ממש לא חסר)  אך אם זה ממש חשוב לכם, אנשי הדוכן ישמחו לעשות לכם refill ככל שתבקשו.

לאור הכתוב מיותר לציין שנעשיתי לקוח קבוע של ניסים, האדם מאחורי פלאפל מוסא (בהמשך לתהיות שעלו באינטרנט ומחוצה לו, מי הוא אותו "מוסא" מפלאפל מוסא). עם השנים שמו של "פלאפל מוסא" יצא למרחוק הדוכן בשוק בנתניה שופץ ועתה הוא נראה קצת פחות ארעי ויותר נעים, אך לשמחתי מבלי לפגוע במאפיין שמייחד אותו, המחבת העצומה שבמרכזו ו"דייג" הפלאפלים. דבר נוסף שקרה עם השנים הוא שפלאפל מוסא נהפך לרשת קטנה ופתח סניפים גם באיזור התעשייה פולג בנתניה (שם הוא גם מקבל את כרטיס האוכל "תן ביס" לידיעת עובדי המקום...) ובחדרה ועתה ניתן להשיג את הפלאפל המצויין שלו גם שם. אך שם הם נראים כמו דוכני פלאפל רגילים ונעדרי ייחוד, כדי לקבל את החוויה השלמה כדאי להרחיק עד השוק בנתניה.

עם סיום כתיבת הפסקה  האחרונה בפוסט הזה אני נזכר משום מה במשפטו האל-מותי של באז שנות-אור מהסרט "צעצוע של סיפור"   '...אל האין-סוף ומעבר לו...'.

נתונים יבשים:

סניפים:
נתניה  - שדרות ויצמן 12  (סניף השוק)
           גיבורי ישראל 30 (סניף אזה"ת פולג)

חדרה - הרברט סמואל 78

נדיבות המנות:                      נדיב מאוד.

איכות הסלטים:                     הסלט עצמו טרי וטוב, החמוצים לא משהו, לאחרונה לעיתים מחליפים את גרגירי חומוס                  
                                               חמים את הפול, גם כך זה טעים אך תוספת הפול מוצלחת יותר לטעמי.

היחס ללקוחות בזמני עומס:   אדיב מאוד, מהירות הכנת המנה זריזה מאוד (במיוחד בסניף השוק)
                                               ומקבלים כדור פלאפל טבול בטחינה בזמן ההמתנה !

לשבת או לקחת:                    לשבת (יכול להיות קצת בעייתי לעיתים בשעות העומס בסניף השוק עקב
                                              המקום המצומצם).

יוקר המחיה:                        שווה לכל נפש - עלות מנה ושתיה כ23 שקלים,
                                             בסניף אזה"ת פולג מקבלים גם כרטיס "תן ביס"



   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה