יום ראשון, 1 בינואר 2012

ההתחלה

שלום !

ברוכים הבאים לבלוג שלנו.

אנחנו אוהבים לאכול ואוהבים לדבר על אוכל. לא מצאנו בלוג באינטרנט שעוסק בסוגי האוכל-המהיר שאנחנו אוהבים באופן מסודר, אז חשבנו לעצמנו שאולי כדאי שאנחנו נעשה מעשה ציוני, ונוסיף לאינטרנט העברי עוד בלוג אוכל אחד.

לא יועיל ?
בוודאי לא יזיק.

אנחנו מתכוונים לעסוק בכל סוגי האוכל המהיר הטעים. התרגום של fast food לאוכל מהיר לא נשמע טוב, אבל התוכן הוא אותו תוכן: מזון זול יחסית, שמקבלים אותו תוך דקות מרגעי ההכנה של המנה.


לטעמנו מלכת האוכל המהיר הטעים בישראל היא השווארמה, היא תופיע הרבה בבלוג הזה ולכן היא גם זיכתה אותו בכבוד של נשיאת שמה.

לכן גם נתחיל בדיון בה להבהיר מה כוונותינו: כשמדברים על דבר חשוב כמו אוכל טעים, ובמיוחד על אוכל כמו שווארמה צריך לדייק.

יש שווארמת הודו ויש שווארמת בשר אדום (עגל), יש שווארמת פרגית ויש שווארמת כבש. בדרך-כלל המאמינים בדרך האחת לא מסתדרים טוב עם המאמינים בדרך השניה. עניין של השקפה, טעם וריח.

היבט נוסף שמבדיל בין ימין לשמאל בשווארמה הוא שאלת התיבול. יש שווארמות מתובלות לעילא, ויש שווארמות שהכנתן נעשית תוך דגש על שמירת טעמו המקורי של הבשר. שוב - עניין שבהשקפת העולם.

לכן, כשנדון בחוויותינו הגסטרו-שווארמיות נקפיד להתייחס להיבטים האמורים לעיל, וגם להיבטים חשובים אחרים:

זהות השווארמה (פרגית/הודו/עגל/כבש) ;
תיבול השווארמה ;
נדיבות המנות;
איכות הסלטים;
היחס ללקוחות בזמני עומס ובזמנים אחרים;
האם עדיף לשבת או לקחת;
יוקר המחיה.

היבט נוסף שננסה להתייחס אליו הוא דירוג החוויה. עם זאת, איננו מאמינים בכוכבים, סולמות, מספרים או דירוגים אחרים. אחרי הכל, זו שאלה של טעם של ריח. ובכל זאת, גם חוויות טובות ניתנות לחלוקה - לטובות ולטובות מאוד. לכן נשתדל גם אנחנו להבחין בין המקומות המצדיקים עלייה לרגל לבין אלו שלטעמנו אולי לא מצדיקים נסיעה מיוחדת, אבל הם בוודאי מספיק טובים כדי לסור אליהם, אם כבר נמצאים באיזור. ונזכיר - אין מדובר בקביעת מסמרות, אלא בטעמנו שלנו. 

עוד נקודה שכדאי לקחת בחשבון כשאתם קוראים בבלוג הזה - מדובר בדעה אישית שנכתבה בזמן מסויים. אנחנו לא נוכל לעקוב אחרי הדרך בה מקומות משתנים לאורך השנים (ובישראל רובם משתנים, לרע או לטוב), ואיננו מתיימרים לקבוע כאן סטנדרט אובייקטיבי. זהו דיווח אישי על חוויה אישית שקרתה לנו אי-אז במקום כזה או אחר, אשר אולי תעניין גם אחרים.

אז אם גם אתם אוהבים לעסוק באוכל, ובמיוחד באוכל מהיר, ובמיוחד בשווארמה (אבל לא רק) אתם מוזמנים לקרוא, להגיב, לשאול, ולשהות במחיצתנו, כשאנחנו משתפים במקומות הטעימים יותר (והטעימים פחות) בהם ניסינו למצוא מזור לנפשנו הדוויה.

יש לכם הערות/הארות/טענות/הצעות לשיפור ?
כתבו אלינו. אנחנו מקשיבים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה